Twitter ako vhodný nástroj k marketingu?


Sociálna sieť Twitter je u nás známa ako menej známejšia alternatíva Facebooku. Zato si ju však predstavujeme ako web, ktorý využívajú podnikatelia či skrátka ako sociálnu stránku, ktorá je vhodná okrem iného aj k reklame, propagácii a marketingu. Ale samozrejme aj k sociálnej komunikácii a predovšetkým k zdieľaniu zážitkov s priateľmi. No tých využití je viac a túto „alternatívu“ zrejme využívajú i niektorí Slováci či obyvatelia Európy, i keď je využívaná hlavne v USA. To však nemení nič na fakte, že svojich fanúšikov má i v našich končinách. Práve preto by sme si túto sociálnu sieť Twitter mohli predstaviť o niečo bližšie. Konkrétnejšie sa pozrieme na tvrdenie, či je táto stránka v zmysle marketingu skutočne nadradená.

twistter

•         Tvrdenie, že Twitter má celosvetovo veľa používateľov je pravdivé, číslo 75 000 000 pôsobí skutočne lákavo. No vždy je dobré pozerať sa na veci s nadhľadom, rovnako ako v tomto prípade. Stačí sa pozrieť na informáciu, že Facebook disponuje 600 000 000 užívateľmi, čo je podstatne viac. Twitteru však nemožno uprieť rýchlosť šírenia príspevkov medzi všetkými užívateľmi. Priemerný užívateľ Twitteru má údajne v priemere 27 priateľov, pričom na Facebooku ich má priemerný užívateľov o 100 viac.

•         Treba však podotknúť i štatistiku, že na sociálnej sieti Twitter je zaregistrovaných údajne 4 000 slovenských užívateľov, z toho je 250 slovenských firiem. Čiže na jednej strane vravíme o malom počte Slovákov a veľkej konkurencii, na druhej strane to však dokazuje, že v otázke marketingu je Twitter je z veľkej časti známy ako sieť vhodná k marketingu, kdežto Facebook z veľkej časti ako stránka k nezáväznej komunikácii či k čítaniu nekomerčných príspevkov.

fcb

•         O užívateľoch Twitteru panuje obecná mienka, že sú vzdelaní a bohatí. V podstate je to pravda. Udajne až cez 60 % ľudí na tejto sieti má za sebou úspešné štúdium na vysokej škole, pričom takmer 50 % užívateľov údajne zarobí 50 000 dolárov ročne.

Twitter ako vhodný nástroj k marketingu?
Ohodnoťte příspěvek