Nákupná kultúra

Nákupy, nákupy, nákupy. Každý deň, neustále. Nákupné a obchodné centrá sú otvorené takmer nonstop. Človek by si povedal, čo tí ľudia vedia toľko nakupovať? Ale oni nakupujú. A keď nenakupujú, trávia čas prechádzaním sa po  obchodoch, kochaním sa vo výkladoch či posedeniami v kaviarňach. Áno, raz za čas padne dobre každému, trošku si oddýchnuť po každodennom strese, ale nie je aj lepšia alternatíva ako vziať v peknú slnečnú nedeľu svoju rodinu a deti do nákupného centra, kde sa budú vedieť zabaviť a vyšantiť? Je to smutné, ale čoraz viac sa stretávame s takouto „rodinnou idylkou“, či už ide o víkendové alebo pracovné dni.
 
Existuje obrovský výber možností
Každý rodič, ktorý má záujem svoje deti vychovávať k tomu, aby zdravo žili by sa mal určite vyhýbať týmto alternatívam, ktoré nákupné centrá ponúkajú. Možno v prípade nepriaznivého počasia je to dobrá možnosť ako sa odreagovať, ale urobiť z toho pravidelnú rodinnú tradíciu je trošku scestné. Prečo radšej nevziať deti do prírody, zašportovať si, na turistiku alebo napríklad do ZOO? V dnešnej dobe už existuje neuveriteľné množstvo možností, z ktorých si môže rodina s deťmi v každom veku vybrať niečo, čo ich zabaví a spríjemní tak spoločné chvíle. Slovensko je krásna krajina, ktorú by sme mali naučiť svoje deti spoznávať a vážiť si. Krátke či dlhšie rodinné výlety po hradoch a zámkoch alebo i tradičná opekačka v prírode bude pre deti určite oveľa prospešnejším a aj zaujímavejším zážitkom ako bezcieľne potulovanie sa po nákupných centrách plných ľudí, v ktorých nič zaujímavé nevidia. Pohyb na čerstvom vzduchu, prechádzky, bicyklovanie či kúpanie sa v lete prinesie deťom nezabudnuteľné zážitky, na ktoré budú spomínať ešte veľmi dlho. Na nákupy s rodičmi si asi sotva niekto zaspomína…
Je na každom rodičovi, čo chce odovzdať svojim deťom. Či im odovzdá svoje kladné alebo záporné návyky, dieťa si ich určite vezme za svoje, pretože práve rodičia mu dávajú príklad, ktorý považuje za ten správny.  Rodičia by si mali preto dobre premyslieť, či chcú, aby z ich detí vyrástli zdraví ľudia, milujúci pohyb a zdravý životný štýl alebo ľudia, ktorí radšej posedávajú v kaviarňach.

Summary