Project Scorpio: Čo môžeme očakávať?


To, že vývoj moderných technológii sa každoročne posúva dopredu raketovou rýchlosťou sme už počuli toľkokrát, že nám to dnes príde ako obyčajná fráza. Nič to ale nemení na tom, že toto tvrdenie je jednoznačne pravdivé. Výkladnou skriňou tohto vývoja pravidelne bývajú videohry. Kým ešte pred pár rokmi sme sa na obrazovkách pozerali na digitálne prostredia a postavičky zložené iba z niekoľkých pixelov, dnes ich už máme problém rozoznať od animovaného filmu, ba dokonca od reality.
herní ovladač ilustrace
Vývojári sa každoročne predháňajú, kto ponúkne najviac vyšperkovanú grafiku, s maximálnym dôrazom pre detaily, dychberúce nasvietenie scén,  či realistické fyzikálne prvky v rozľahlých digitálnych svetoch. To samotné už kladie na hardvér herných konzol značne veľké požiadavky. No nástup novej generácie televízorov a monitorov, ponúkajúcich Ultra HD rozlíšenie 4K, ako aj neutíchajúce požiadavky hráčov, ktorí si chcú užiť bláznenie v digitálnych svetoch čo najplynulejšie, a mnohým tak hranie vo frekvencii 30 fps (- snímky za sekundu) nestačí, prinútili výrobcov Sony aj Microsoft prísť na trh s vylepšenými verziami ich súčasných konzol.
ovladače pro dva hráče
Sony karty na stôl vyložilo minulý rok a svetlo sveta uzrela Playstation 4 Pro. Jej technologický upgrade priniesol okrem iného dva nové režimy hrania: jeden umožňuje užívať si spomínané rozlíšenie 4K, kým druhý zvýši (pri dnes už štandardnom rozlíšení Full HD,) plynulosť až do 60 snímkov za sekundu, čo je dvojnásobok pôvodnej frekvencie.

Microsoftsi vzal na svoj nový projekt o niečo viac času a na pulty obchodov ho má priniesť koncom tohto roka. A hoci zatiaľ ešte nie sú známe všetky detaily, z toho čo už dnes vieme, môžeme predpokladať, že Project Scorpio bude minimálne neprehliadnuteľnou konkurenciou pre PS4 Pro. Má byť totižto  taktiež schopný podporovať hranie v 4K a podľa známych informácií aj v 60 fps, aj keď tu zatiaľ nie je jasné, či pre túto snímkovú frekvenciu bude potrebné znížiť rozlíšenie na Full HD, ako je tomu u PS4 Pro, alebo to zvládne aj bez tohto kompromisu.
detail ovladače
Grafický výkon Scorpiamá údajne dosahovať 6 teraflopov (,čo je až 4,5 krát viac ako momentálne ponúka štandardná verzia Xboxu One) a šírku pásma 320 GB/s. Navrch by v tomto ohľade teda mal mať aj v porovnaní s Playstation 4 Pro, ktorá ponúka 4,12 teraflopov so šírkou pásma 218 GB/s. Grafická pamäť u PS4 Pro predstavuje 8 GB GDDR5, pre Project Scorpio zatiaľ známa nie je. Virtuálnu realitu ponúkajú obe konzoly, Microsoft sa chce však u Scorpia spoľahnúť na už existujúce headsety, kým Sony prišlo na trh s vlastným, Playstation VR.

Nakoniec ale najviac zaváži to, čo u každej hernej konzoly, a tým je zoznam titulov (a najmä tých exkluzívnych), ktoré obe spoločnosti budú na svoje zariadenia vydávať. Akokoľvek fantastický hardvér ani jednu konzolu nezachráni, pokiaľ  na nej nebude možné hrať kvalitné hry, kvôli ktorým sa ju oplatí mať doma.